دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

اقدامات جدید رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله و حماس/ آیا صهیونیست‌ها به دنبال شعله‌ور کردن جنگی جدید هستند؟

ارتش رژیم صهیونیستی برای جنگ با حزب‌الله لبنان و مقاومت فلسطین، به طور همزمان، در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و سوریه به تمرین و فعالیت‌های نظامی می‌پردازد.
کد خبر: ۲۴۱۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ - 30May 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، ارتش اسرائیل دور جدیدی از اقدامات نظامی را برای مقابله با محور مقاومت، به طور همزمان در بخش‌هایی از سرزمین‌های اشغالی فلسطین و سوریه به اجرا درآورده است. هدف از این فعالیت‌ها، آماده شدن برای نبرد با حزب‌الله لبنان در مرزهای شمالی و جنبش‌های مقاومت جهاد اسلامی و حماس در نواحی جنوبی فلسطین اشغالی است.
 
اقدامات جدید رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله و حماس/ آیا اسرائیل به دنبال شعله‌ور کردن جنگی جدید است؟ 
ارتش رژیم صهیونیستی طی ماه‌های گذشته اقدام به اجرای مانورهایی با شبیه‌سازی مناطق جنوب لبنان برای نبرد با رزمندگان حزب‌الله کرده است. هدف اصلی از این مانورها، افزایش توان نیروهای ویژه ارتش اسرائیل، اعم از تیپ گولانی و سایر واحدهای عملیاتی نخبه موجود در نیروی زمینی و نیروی دریایی این ارتش، برای سیطره بر پایگاه‌ها یا مناطق مسکونی وابسته به مقاومت اسلامی لبنان است.
 
عمده این تمرینات نظامی در مناطق مرزی شمال فلسطین بویژه نواحی واقع در جولان اشغالی سوریه، که طبیعت و محیطی کاملا شبیه به جنوب لبنان دارد، اجرا می‌شود. هم‌اکنون رژیم صهیونیستی یک دهکده شبیه‌سازی شده از مناطق وابسته به حزب‌الله لبنان در منطقه جولان ایجاد کرده که قرار است مانورهای آتی پیرامون تمرینات آمادگی برای جنگ با حزب‌الله در آن برگزار شود.
 
 اقدامات جدید رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله و حماس/ آیا اسرائیل به دنبال شعله‌ور کردن جنگی جدید است؟
با وجود این تمرینات فشرده و پرهزینه برای مقامات دولتی و لشکری رژیم جعلی اسرائیل، هراس دولت و ارتش این رژیم نه از توان رزمی مقاومت اسلامی لبنان، بلکه از سخنان «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله تا حدی است که به محض تهدید وی مبنی بر انهدام کامل تأسیسات نگهداری آمونیاک در شهر بندری «حِیفا» در شمال فلسطین اشغالی در صورت هر نوع جنگ‌افروزی جدید علیه لبنان و حزب‌الله، شهرداری این شهر اشغال شده دست به کار انتقال این مرکز می‌شود و تصویب این جابجایی را یک پیروزی بزرگ برای خود در حمایت از اشغالگران حاضر در این شهر، که از سوی مستکبران «شهروندان حیفا» نامیده می‌شوند، عنوان می‌کند‍!
 
از سوی دیگر، شهر بندری عسقلان در ساحل جنوبی فلسطین اشغالی، که در شمال نوار غزه واقع شده است، طی روزهای گذشته شاهد رزمایش گسترده نیروهای ویژه ارتش اسرائیل برای اجرای یک حمله گسترده در جبهه جنوبی این رژیم بود. همانطور که می‌توان حدس زد، این مانور بزرگ با هدف عملیات بزرگ برای اشغال کامل نوار غزه به اجرا درآمد. طی این مانور، نیروهای چترباز و زرهی به همراه یگان‌های توپخانه و واحدهای شناسایی وارد عمل شدند.
 
ارتش اسرائیل طی دو جنگ 33 و 51 روزه با لبنان و مقاومت فلسطین، نتوانست به اهدافی که از پیش تعیین کرده بود، برسد. به همین دلیل دست به تغییراتی گسترده در ساختار عملیاتی خود، همراه با جایگزینی فرماندهان نظامی، زد تا از درون این تحول، راه برای تحقق پیروزی‌ مورد نظر ارتش رژیم صهیونیستی در نبرد با حزب‌الله، حماس، جهاد اسلامی و دیگر گروه‌های حاضر در صحنه مقاومت فراهم شود.
 
اقدامات جدید رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله و حماس/ آیا اسرائیل به دنبال شعله‌ور کردن جنگی جدید است؟ 
با این وجود، ارتش اسرائیل این موضوع را به خوبی می‌داند که حزب‌الله به عنوان مهم‌ترین جنبش مقاومت ضد صهیونیستی در جهان، اکنون دارای بیش از سی سال سابقه در نبردهای برون مرزی، از حضور جوانان لبنانی در جنگ رژیم بعث علیه ملت ایران و دفاع از مردم مسلمان بوسنی و هرزگوین در خاک اروپا تا نبرد با تروریست‌های تکفیری در خاک عراق و سوریه، است.
 
به همین دلیل و با در اختیار قرار دادن این تجربیات از سوی حزب‌الله به جنبش‌های مقاومت در فلسطین، باید انتظار غافلگیری‌هایی جدید را برای رژیم صهیونیستی طی جنگ با هر یک از جبهه‌های مقاوم در شمال یا جنوب مرزهای فلسطین‌اشغالی داشت.
 
 انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها