حبیب ایل‎بیگی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

«ویلایی‌ها» پتانسیل فروش دارد/ کمپین مناسب تبلیغاتی، لازمه موفقیت سینمای دفاع مقدس است

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی با بیان اینکه فیلم «ویلایی‌ها» پتانسیل فروش دارد،‌ گفت: اگر امکانی برای ادامه اکران «ویلایی‌ها» وجود داشته باشد باید کمپین تبلیغاتی مناسب و دقیقی راه انداخت که حتماً می‌تواند برای این فیلم و سینمای دفاع مقدس مهم باشد.
کد خبر: ۲۴۲۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵ - 06June 2017
«ویلایی‌ها» پتانسیل فروش دارد/ کمپین مناسب تبلیغاتی، لازمه موفقیت سینمای دفاع مقدس«حبیب ایل‎بیگی» معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با اشاره به فیلم سینمایی «ویلایی‌ها»، اظهار داشت: ویلایی‌ها جایگاه خوبی دارد و از اتفاقات خوب سینمای ایران است. این فیلم با توجه به موضوع و مضمون و حتی ساخت آن، موضوع کمتر پرداخته شده‌ای بود، که با همت دست‌اندرکاران و حمایت فارابی تولید شد.

وی خاطرنشان کرد: فیلم‌نامه ویلایی‌ها 10 سال پیش نوشته شده و قرار بود تولید شود که ساخته نشد. به نظر می‌رسد تولید چنین آثاری در حوزه دفاع مقدس می‌تواند ماندگار باشد. ما موفقیت این فیلم را فقط مختص به مقطع کوتاه اکران و نمایش نمی‌دانیم بلکه ویلایی‌ها به عنوان یک اثر با رویکرد سندیت، برای نسل‌های آینده خواهد ماند.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی درباره موضوع اکران این فیلم گفت: بحث اکران و نمایش یک ماجرای متفاوت دارد. اینکه یک فیلم چه زمانی اکران شود و همراه چه فیلم‌هایی باشد در روند فروش تاثیرگذار است که نیازمند برنامه ریزی و توجه از سوی تهیه کننده و پخش کننده فیلم خواهد بود. اکران در مقطع انتخابات و ماه رمضان در روند فروش ویلایی‌ها کم تاثیر نبود.

ایل بیگی عنوان کرد: اینکه مخاطب چه ذائقه‌ای دارد و کدام فیلم را برای دیدن انتخاب می‌کند، مهم است اما فراخوان منسجمی برای جذب مخاطبان ویلایی‌ها شکل نگرفت. مهمترین عامل علاقمندسازی مردم نسبت به یک فیلم معرفی درست آن است. سینمای ما در معرفی ضعیف است و شبکه‌های تلویزیونی نیز کار معرفی را فقط در زمان اکران به صورت محدود انجام می‌دهند که خیلی از مواقع نمی‌تواند بیننده را مطلع کند.

تیزرهای اولیه ویلایی‌ها دقیق نبود/ تلویزیون آنونس را جایگزین تیزر کند

وی افزود: تیزرهای چند ثانیه‌ای تلویزیون و نوع تولید تیزر از سوی پخش کننده مهم است. تیزرهای اولیه ویلایی‌ها دقیق نتوانست معرف درستی از فیلم باشد. تیزرهای شبکه‌های دشمن کشور ما جذابیت‌هایی دارند که ما در کارهایمان اعمال نمی‌کنیم و تلویزیون ما از آن غافل است. باید محدودیت زمانی تیزرهای تبلیغاتی تلویزیون برداشته شود و به جای تیزر آنونس پخش کنیم. آنونس‌هایی با تایم زمانی بلند می‌تواند قصه فیلم را مشخص کند چون مخاطب عام در جریان تولید چنین فیلمی نبوده است.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی ادامه داد: تا حدودی فیلم‌های دفاع مقدس در اکران با مشکلاتی روبرو هستند که باید در تولید به نکاتی درباره ذائقه مخاطب توجه کنیم. آثار سینمای دفاع مقدس باید به سمت جذابیت‌های، جذب مخاطب برود و از آن استفاده کند اما ویلایی‌ها پتانسیل فروش و دیده شدن را دارد.

ویلایی‌ها به کمپین دقیق تبلیغاتی نیاز دارد

ایل بیگی تصریح کرد: چند فیلم روی پرده تقریباً مشکل مشابه ویلایی‌ها را دارند و نمی‌توان گفت تنها این فیلم فروش خوبی نداشته است. باید تحقیق دقیق‌تر و فرصت بیشتری را داد اما به دلیل محدویت‌های اکران، سینماها قرارداد محدود نمایش امضا می‌کنند. اما اگر امکانی برای ادامه اکران وجود داشته باشد باید کمپین تبلیغاتی مناسب و دقیقی راه انداخت که حتماً می‌تواند برای این فیلم و سینمای دفاع مقدس مهم باشد.

وی بیان کرد: تعداد زیادی از افراد سیاسی و فرهنگی درباره فیلم ویلایی‌ها اظهار نظر کردند و بیانیه دادند. به نظرم باید این افراد «اقدام» انجام دهند. سنت بیانیه دادن به تنهایی نمی‎‌‌‌تواند مشکلی را رفع کند. ما باید فراخوان و امکاناتی که داریم را در راستای دیده شدن فیلم به کار ببندیم. به جای بهره برداری سیاسی باید همت کنیم. برخی طوری درباره این فیلم حرف زدند که انگار دولت که متولی تولید ویلایی‌ها بوده، مانع دیده شدن شده است. در صورتی که اکران و نمایش فیلم در سینماهای کشور سازوکار خاصی دارد که شورای صنفی در آن دخیل است و دولت دخالت مستقیمی ندارد و فقط نظارت می‌کند.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی اظهار داشت: ما تلاش کردیم تا از تمام ظرفیتی که داریم استفاده کنیم و اکران فیلم را در سرگروهی سینمایی قرار دادیم و امیدواریم در این فرصت باقی مانده همه دغدغه‌مندان ویلایی‌ها از پتانسل حضور مردم برای دیدن در سینماها استفاده کنند.

انتهای پیام/121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار