رسانه صهیونیستی عنوان کرد؛

ایران به مرز «صهیونیستها» نزدیک شد/ نبرد سنگین نیروهای ایرانی

بر اساس گزارش منابع اطلاعاتی، ایران بر مبارزه در مناطق نزدیک به پایگاه «التنف» تمرکز کرده است که تجمع بزرگی از شورشیان سوری در آن قرار دارند ».
کد خبر: ۲۴۳۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹ - 14June 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، پایگاه صهیونیستی «یدیعوت احرونوت»، با انتشار گزارشی تحت عنوان «ایران در حال محکم کردن جای پای خود در منطقه است و به مرزهای رژیم صهیونیستی نزدیک می‌شود» به گمانه‌زنی و فضاسازی در این رابطه پرداخته است.
 
در این گزارش آمده است:

«ایران به زودی مرحله اول از طرح الحاق کشورهای خاورمیانه به خود را به پایان می‌رساند. بر اساس برآوردهای اطلاعاتی، سومین مرحله از طرح ایران در مرزهای صهیونیستی به پایان خواهد رسید.

مرحله اول از طرح ایران شامل در دست گرفتن مناطق و ایجاد یک مجاورت ارضی از ایران تا عراق، سوریه و لبنان است. پس از لبنان نیز طرح ایران، رسیدن به سودان از طریق دریا و به سلطه درآوردن این کشور است.

مرحله دوم این طرح نیز شامل توسعه سلطه ایران از طریق اقیانوس هند تا کشورهای حاشیه خلیج فارس و پس از آن عربستان سعودی و به سلطه کشیدن این منطقه است.
 
سومین مرحله و مرحله نهایی از طرح ایران نیز شامل توسعه از طریق عراق به سوی اردن تا مرزهای صهیونیستی است.

به عنوان بخشی از مرحله اول این طرح، نیروهای ایرانی در روزهای اخیر به نبردی سنگین با شورشیان سوری در مرزهای سوریه و عراق می‌پردازند. شورشیان سوری توسط ائتلاف تحت رهبری آمریکا حمایت می شوند و نگرانی‌هایی وجود دارد که این مبارزه می‌تواند به رویارویی بسیار بزرگترین بدل گردد: رویارویی میان ایران و آمریکا و آمریکا و روسیه.

بر اساس گزارش منابع اطلاعاتی، ایران بر مبارزه در مناطق نزدیک به پایگاه «التنف» تمرکز کرده است که تجمع بزرگی از شورشیان سوری در آن قرار دارند. در این میان آمریکا نیز در‌حال پشتیبانی از شورشیان در تلاش‌های آن‌ها برای نیروگیری و آموزش نیروهای جدید در اردن است.
 
به علت اهمیت استراتژیک منطقه «التنف» در بزرگراهی که بغداد را به دمشق متصل می‌سازد، ایرانی‌ها به دنبال تسلط بر این  منطقه هستند. تسلط بر این منطقه، انتقال نیرو و تجهیزات نظامی به سوریه را راحت‌تر و سریعتر خواهد کرد».

منبع: جام نیوز

نظر شما
پربیننده ها