بازتاب حمله موشکی سپاه به تروریست‌ها در رسانه‌های جهان

خبر حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع تروریست‌ها در دیرالزور سوریه به سرعت در رسانه‌های جهان منعکس شد.
کد خبر: ۲۴۴۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴ - 19June 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، خبر حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع تروریست‌ها در دیرالزور سوریه به سرعت در رسانه‌های جهان منعکس شده و به خبر مهم آن رسانه‌ها تبدیل شد.

رویترز در گزارش خود نوشت: سپاه پاسداران ایران به تلافی حملات تروریستی تهران، اقدام به شلیک موشک‌های زمین به زمین از غرب کشور به شرق سوریه کرد.
 
شبکه خبری سی‌ان‌ان هم به بازتاب این خبر پرداخت و گزارش داد که ایران حمله تروریستی به پارلمانش را با شلیک موشک به مقر تروریست‌ها پاسخ داد.

 خبرگزاری شینهوا چین به پوشش این خبر پرداخت و نوشت: ایران مقر تروریست‌ها در دیرالزور را با موشک‌های میان‌برد هدف قرار داد.

 روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز این خبر را منعکس کرده و نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اولین استفاده عملیاتی از موشک‌های خود به دیرالزور حمله کرد.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست هم سریعا این خبر را منعکس کرد و نوشت: ایران گروه‌های شبه‌نظامی در شرق سوریه را موشک‌باران کرد.
 
شبکه خبری الجزیره قطر نیز با اشاره به حمله موشکی ایران به مواضع داعش در دیرالزور گزارش داد؛ شلیک موشک‌های سپاه، که برای اولین بار طی 30 سال گذشته از مرزهای ایران خارج می‌شوند، چند ساعت پس از آن صورت گرفت که آیت الله علی خامنه‌ای رهبر عالی ایران گفته بود به دشمنان سیلی خواهیم زد و این بیانیه را در وبسایت خودش قرار داد.
 
الجزیره در ادامه نوشت: خبرنگار ما در غازیانتپ در نزدیکی مرز ترکیه و سوریه این حملات موشکی را بسیار با اهمیت و یک تحول مهم خواهند.

این گزارش در ادامه می‌نویسد: اقدام ایران را باید در 2 چارچوب ببینیم. یکی از بعد جنگ داخلی سوریه که ایران در آن مستشار نظامی دارد و دیگر در چارچوب ژئوپلتیک. باید ببینیم که چه واکنشی از سوی عربستان، آمریکا و اسرائیل به این حمله موشکی انجام خواهد شد.

روزنامه انگلیسی گاردین با پوشش خبر حمله موشکی ایران به داخل سوریه نوشت: اگر چه ایران در داخل عراق و سوریه با داعش می‌جنگند، اما این برای اولین بار است که تهران از درون خاک خود علیه مواضع داعش در سوریه دست به چنین اقدامی می‌زند و آن را رسما اعلام می‌کند. 

گاردین افزود: سپاه پاسداران که عربستان را به خاطر حملات تروریستی در تهران سرزنش کرد هفته گذشته گفته بود ریخته شدن خون انسان‌های بی‌گناه را بدون پاسخ نمی‌گذارد.

بخش فارسی خبرگزاری اسپوتنیک با تیتر «سیلی را داعش خورد تا صدایش را دیگران بشنوند»  به بررسی این حمله پرداخت و نوشت: تلافی حمله داعش به تهران را ایران می‌توانست به شکل های مختلف پس بدهد اما انتخاب گزینه استفاده از موشک‌های میان برد هم تلافی حمله بود، هم پیغامی برای حامیان داعش، و بدیهی است که هدف ایران بیش از تلافی اخطار به دیگران بود.
 
اسپوتنیک در ادامه با اشاره به موشک‌های بومی ایران نوشت؛ این مسئله که هیچ کشوری در زمان حمله عراق به ایران حاضر نشد به ایران موشک بدهد باعث شد ایران خود دست به کار شود تا تسلیحات دفاعی مورد نیاز خود را خود تولید کند و وابسته به خارج نباشد. امروز دیگر رویای ایرانی‌ها رساندن موشک‌ به بغداد نیست، بلکه موشک‌های ایرانی از بالای سر بغداد به راحتی عبور می‌کنند و صدها کیلومتر آن طرف‌تر فرود می‌آیند.
 
انتهای پیام/ 411



انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها