کاخ سفید راهبرد جامع خود درباره ایران را منتشر کرد

کاخ سفید راهبرد جامع «دونالد ترامپ»، رییس‌جمهور آمریکا در قبال ایران را منتشر کرده است. این راهبرد با متهم کردن ایران به بی‌ثبات کردن منطقه، خواستار انجام اقداماتی برای مقابله با آن شده است.
کد خبر: ۲۶۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ - 13October 2017

کاخ سفید راهبرد جامع خود درباره ایران را منتشر کرد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، کاخ سفید راهبرد جامع «دونالد ترامپ»، رییس‌جمهور آمریکا در قبال ایران را منتشر کرده است. این راهبرد با متهم کردن ایران به بی‌ثبات کردن منطقه، خواستار انجام اقداماتی برای مقابله با آن شده است.

در سندی که روی وب‌سایت کاخ سفید قرار گرفته، اصول بنیادی راهبرد جدید دولت آمریکا علیه ایران به شرح زیر اعلام شده است:

راهبرد جدید آمریکا در قبال ایران، بر خنثی‌سازی نفوذ بی‌ثبات‌کننده ایران و مهار رویکرد تهاجمی آن به ویژه حمایت این کشور از تروریسم و گروه‌های شبه‌نظامی استوار است.

ما به منظور ایجاد سدی در برابر اقدامات خرابکارانه ایران و احیای یک موازنه قوای استوار در منطقه بار دیگر ائتلاف‌های سنتی و شراکت‌های منطقه‌ای خود را احیا خواهیم کرد.

ما برای قطع منابع مالی حکومت ایران - و به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران - که برای اقدامات مخرب صرف می‌شوند تلاش خواهیم کرد و با فعالیت‌های سپاه که ثروت مردم ایران را اخاذی می‌کنند، مخالفت خواهیم کرد.

ما با تهدیدهای ناشی از موشک‌های بالستیک و سایر سلاح‌های نامتقارن علیه ایالات متحده و متحدانمان مقابله خواهیم کرد.

ما جامعه بین‌المللی را برای محکوم کردن اقدامات سپاه در نقض فاحش حقوق بشر و بازداشت غیرعادلانه شهروندان آمریکایی و سایر خارجی‌ها با اتهامات صوری همراه خواهیم کرد.

مهم‌تر از همه، ما تمامی مسیرهای رژیم ایران به سلاح‌های هسته‌ای را قطع خواهیم کرد.

در بخش مربوط به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) در این سند آمده است:

فعالیت‌های حکومت ایران، تمامی تأثیرات مثبتی که قرار بود برنامه جامع اقدام مشترک از حیث امنیت و صلح بین‌المللی به بار بیاورند را از بین برده‌اند.

حتی درباره خود برجام، حکومت ایران الگوی رفتاری آشفته‌ای نشان داده و به دنبال سوءاستفاده از مفرهای این توافق و محک زدن عزم جامعه بین‌المللی بوده است.

سران نظامی ایران علناً اعلام کرده‌اند که اجازه بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سایت‌های نظامی این کشور را نخواهند داد. این اظهارات، در تقابل آشکار با تعهدات ایران ذیل برجام و پروتکل الحاقی قرار دارند. همین سازمان‌ها در گذشته‌ای نه چندان دور تأسیسات هسته‌ای را در سایت‌های نظامی پنهان کردند.

این رفتار را نمی‌توان تحمل کرد؛ توافق هسته‌ای بایستی به دقت اجرا شود و آژانس بایستی از اختیاراتش برای بازرسی استفاده کند.

منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار