به زودی صورت می‌گیرد؛

سفر فرمانده نیروی دریایی ارتش به ایتالیا/ میزبانی ایران از همایش «آیانس»

فرمانده نیروی دریایی ارتش به عنوان میهمان ویژه همایش دریایی ایتالیا دعوت شده که قرار است در این همایش سخنرانی کند.
کد خبر: ۲۶۱۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷ - 13October 2017
سفر فرمانده نیروی دریایی ارتش به ایتالیا/میزبانی ایران از همایش «آیانس»

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیردریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ایتالیایی‌ها قبلا میهمان ما در بندرعباس بودند و علاقه‌مندند از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در حوزه برقراری امنیت در خلیج عدن استفاده کنند.

وی افزود: ایتالیایی‌ها علاقه دارند، برای برقراری امنیت در منطقه وسیع و گسترده خلیج عدن و شمال اقیانوس هند و استفاده از نحوه رفتار ما برای برقراری امنیت، با جمهوری اسلامی ایران تبادل تجربه کنند.

امیر سیاری گفت: ما هم در ابعاد مختلف آموزشی، صنعتی، تبادل دانشجو و استاد و مسائل ساخت و ساز نیروهای دریایی دو کشور با ایتالیا همکاری می‌کنیم. به زودی برای شرکت در این همایش دریایی عازم ایتالیا هستم.

وی گفت: برقراری امنیت جمعی در اقیانوس هند مهم‌ترین محور این همایش است که 55 تیم از کشورهای مختلف جهان در آن شرکت می‌کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت آینده میزبان و برگزارکننده همایش دریایی «آیانس» است.

وی به برخی از دستاوردهای نیروی دریایی کشورمان هم اشاره کرد و ادامه داد: از سال 1387 که نیروی دریایی راهبردی مطرح شد تاکنون حدود 56 ناوگروه را به دریاهای دوردست اعزام کرده‌ایم.

امیر سیاری خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف اعزام ناوگروه‌ها در جنوب، تامین امنیت خطوط مواصلاتی در خلیج عدن و باب المندب بوده است که در این بخش براساس آمار تا امروز 4 هزار و 200 فروند کشتی را در برابر حمله دزدان دریایی اسکورت کرده، از منطقه عبور داده و بیش از 250 مورد نیز درگیری داشته ایم.

وی بیان داشت: برای این اقدامات ارزشمند چندین بار از سازمان جهانی دریایی تقدیرنامه اخذ کرده‌ایم، به علت اینکه توانسته‌ایم در برقراری امنیت در خلیج عدن فعال باشیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین به فعال بودن ناوگروه‌های کشورمان در دریای جنوب و پهلو گرفتن در بندرهای کشورهای مختلف شامل پاکستان، هندوستان، سریلانکا، مالزی، اندونزی، چین، جیبوتی و قبلا سودان، عربستان و حضور در دریای مدیترانه، تانزانیا و افریقای جنوبی اشاره کرد.

وی عنوان کرد: اثبات توانمندی‌های علمی و صنعتی نیروی دریایی کشور در حوزه تولید شناورهای مورد نیاز، انتقال فرهنگ دریایی و ارسال پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه و کشورهای دوست از مهم‌ترین اهداف سفرهای ناوگروه جمهوری اسلامی ایران است که همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها