یادداشت/ مصطفی خدابخشی

خطر در کمین غرب آسیا

تضعیف حزب الله در محور مقاومت، مورد هجمه قرار دادن ایران با بازی افکار عمومی و حمله سخت به قطر از جمله پروژه‌های پیش روی عربستان در منطقه است که از آن می‌توان به عنوان خطر در کمین غرب آسیا نام برد.
کد خبر: ۲۶۵۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۰ - 12November 2017

خطر در کمین غرب آسیاگروه بین الملل دفاع پرس - مصطفی خدابخشی؛ روزها، ماه‌ها و سال‌های پرالتهاب غرب آسیا را پایانی نیست و باید هر روز شاهد دمیده شدن نوع جدیدی از آتش در این منطقه از جهان بود. یک روز القاعده، یک روز نقل پاشی آتش در غزه، یک روز النصره، یک روز داعش، یک روز جنگ خونین در یمن، یک روز غائله کردستان عراق و این بار بن سلمان شاه زاده بلندپرواز عربستان که می‌توان وی را خطر رو به گسترش غرب آسیا نام گذاشت.

روند قدرت‌گیری این شاهزاده 32 ساله و عظم وی برای پادشاهی در عربستان؛ ولیعهد این کشور را به کلید بحران‌های خونین در منطقه تبدیل کرده است و بسیاری از کارشناسان رسیدن وی به قدرت را سرفصل جنگ‌های جدید در منطقه دانسته‌اند.

بن سلمان در همین ابتدای امر پرونده جنگ یمن، دخالت در امور سوریه و عراق و محاصره قطر را برای خود مفتوح کرده است و قابل پیش‌بینی است سیاست‌های وی به منظور قدرت‌گیری هرچه بیشتر در عربستان و افزایش عمق تاثیرگذاری در معادلات بین‌المللی پای وی را به خاک قطر به منظور جنگ با این کشور باز کند و سبب شود تا عربستان به 14 درصد از ذخایر گاز دنیا دست پیدا کند.

ولیعهد عربستان که این روزها با حمایت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی موج جدیدی از بازداشت‌ها در طیف صاحبان قدرت و رسانه را در عربستان به راه انداخته پا را از این فراتر گذاشت و زمینه‌ساز کناره‌گیری «سعد حریری» نخست وزیر لبنان از قدرت شد. ایران نیز در این بازی هر از چند گاهی مورد هجوم لفظی مقامات این کشور قرار می‌گیرد تا با روند ایجاد شده بتوان به این نکته دست یافت که تضعیف حزب الله در محور مقاومت، مورد هجمه قرار دادن ایران با بازی افکار عمومی و حمله سخت به قطر از جمله پروژه‌های پیش روی عربستان برای بازیگری برای ایالات متحده و رژیم اشغالگر قدس است.

یقینا شاهزاده کم تجریه و بلند پرواز عربستان باید برگ‌های تاریخ را ورق بزند و ببیند نتیجه بازیچه دست غرب شدن چه نتایجی را برای بازیچه‌های قبلی به همراه داشته و در نهایت چه چیز نصیب این عروسک‌های خیمه شب‌بازی شده است.

حرف‌های چند روز پیش «بارزانی» رئیس اقلیم کردستان که در پازل آمریکا و اسرائیل به منظور تقسیم منطقه غرب آسیا قرار گرفت یقینا می‌تواند چراغ راهی برای «بن سلمان» دنیا ندیده باشد و آن چیزی نیست جز «آمریکا قابل اعتماد نیست».

نتیجه رویارویی با جبهه مقاومت در منطقه از سوی آمریکا و پیاده نظام‌های منطقه‌ایش تنها یک نتیجه برای این کشور در سال‌های اخیر به همراه داشت و آن چیزی نبود جز شکست و یقینا همین کارنامه برای عربستانی که به عنوان گاو شیرده برای آمریکا شناخته می‌شود چنین نتیجه‌ای برایش قابل پیش‌بینی است؛ چرا که دایره قدرت پوسیده عربستان از پشتوانه مردمی بسیار ضعیفی برخوردار است و عملا مردم این کشور جزء محورم‌ترین مردم از نظر حقوق مدنی به حساب می‌آیند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار