واکنش‌های جهانی به زمین‌لرزه کرمانشاه؛

مقامات ارشد بین‌المللی فاجعه غرب کشور را تسلیت گفتند

مقامات و شخصیت‌های بین‌المللی با ارسال پیام‌هایی برای رئیس‌جمهور، فوت تعداد زیادی از هموطنان‌مان در حادثه زمین‌لرزه استان کرمانشاه را تسلیت گفتند و با بازماندگان حادثه اعلام همدردی کردند.
کد خبر: ۲۶۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳ - 14November 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، از نخستین ساعات انتشار خبر زمین‌لرزه 7.3 ریشتری در ناحیه مرزی میان شرق استان سلیمانیه عراق و استان کرمانشاه ایران و به دنبال آن اخبار لحظه‌ای از آمار تلفات این حادثه، پیام‌های تسلیت بسیاری از سوی رهبران و شخصیت‌های برجسته جهان برای رئیس‌جمهور کشورمان ارسال شد.
 
«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه یکی از اولین افرادی بود که فاجعه زمین‌لرزه در کرمانشاه را به رئیس‌جمهور و ملت ایران تسلیت گفت. در پیام پوتین خطاب به حجت‌الاسلام روحانی آمده است: «همدردی صادقانه و حمايت ما را برای خانواده‌ها، دوستان و بازماندگان زلزله‌زدگان بپذيريد.»
 
«دیمیتری مدودف» نخست‌وزیر روسیه نیز با صدور پیامی جداگانه، ضمن عرض تسلیت به رئیس‌جمهور و ملت ایران، تأکید کرد: «خواهش می‌کنم پیام همدردی و پشتیبانی مرا به بستگان و نزدیکان قربانیان و آرزوی بهبودی هر چه سریع برای مصدومان این بلای طبیعی را برسانید.»
 
«شی جین پینگ» رئیس‌ جمهوری خلق چین با عرض تسلیت به رئیس‌جمهور و آسیب‌دیدگان این حادثه، ابراز امیدواری کرد که ملت‌های ایران و چین قادر به مبارزه با این بلای طبیعی باشند.
 
رئیس‌جمهور سوریه «بشار اسد» نیز با ارسال پیام تسلیتی به رئیس‌جمهور کشورمان، ضمن عرض تسلیت فاجعه زمین‌لرزه در غرب کشور، خاطرنشان کرد: «اینجانب ضمن اعلام همدردی و حمایت خود از ملت دوست ایران، اطمینان وافر دارم که ملت ایران می‌تواند این مصیبت را پشت سر بگذارد و از خداوند مسئلت دارم جمهوری اسلامی ایران را از گزندهای روزگار مصون بدارد.»
 
«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، دیگر مقام مهم بین‌المللی بود که این حادثه را به رئیس‌جمهور و حادثه‌دیدگان تسلیت گفت. وی با ابراز خرسندی از آغاز فوری امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه، بر آمادگی کامل سازمان ملل برای کمک به نیروهای امدادی در صحنه حادثه تأکید کرد.
 
«صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز با عرض تسلیت به رئیس‌جمهور، دولت و ملت ایران، اعلام کرد: «مسئولان، دولت و ملت یمن در این مصیبت بزرگ در کنار ملت ایران حضور دارند و در غم آنان شریک هستند.»
 
مقامات ارشد بین‌المللی فاجعه غرب کشور را تسلیت گفتند 
«پاپ فرانسیس اول» رهبر مسیحیان کاتولیک جهان نیز با صدور پیامی، ضمن تسلیت این حادثه، برای آرامش روح جان‌باختگان این حادثه دعا و برای بازماندگان آن از خداوند متعال طلب برکت کرد.
 
«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز با صدور پیامی ضمن عرض تسلیت به رئیس‌جمهور و مردم ایران، اعلام کرد: «برای آسیب‌دیدگان این حادثه شفای عاجل [از خداوند متعال] مسألت می‌کنم.»
 
رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان و سروزیر ایالت پنجاب این کشور با صدور پیام‌ها و بیانیه‌هایی، حادثه زلزله در استان کرمانشاه را به رئیس‌جمهور و ملت ایران تسلیت گفتند و با بازماندگان این فاجعه، ابراز همدردی کردند. مقامات پاکستانی بر آمادگی کامل اسلام‌آباد برای هر نوع کمک به «برادران ایرانی» تأکید کردند.
 
امیر کویت نیز با صدور پیامی ضمن عرض تسلیت برای حادثه زلزله در غرب کشور، گفت: «صمیمانه با جمهوری اسلامی ایران ابراز همدردی می‌کنیم و از خداوند منان خواستاریم تا درگذشتگان این حادثه را بیامرزد و آسیب دیدگان را هرچه سریع‌تر شفا دهد.» ولی‌عهد و نخست‌وزیر کویت نیز در پیام‌های جداگانه‌ای به حجت‌الاسلام روحانی، حادثه زمین‌لرزه در استان کرمانشاه را تسلیت گفتند.
 
«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز ضمن عرض تسلیت به رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران گفت: «از طرف خود و به نمایندگی از برادرانم در جنبش حماس، تسلیت صمیمانه خود را خدمت جنابعالی، خانواده‌های قربانیان و ملت برادر ایران تقدیم می‌کنم و از خداوند سبحان مسألت دارم قربانیان این حادثه را مشمول رحمت خود قرار دهد و به مجروحان شفای عاجل عنایت و به خانواده‌های قربانیان و مصدومان صبر جمیل و اجر جزیل عطا فرماید.»
 
«جبهه عمل اسلامی» لبنان نیز با صدور پیامی، وقوع زلزله در استان کرمانشاه را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان تسلیت گفت.  
 
مقامات اروپایی و غربی نیز نسبت به حادثه زلزله در غرب کشور، واکنش نشان دادند. «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن عرض تسلیت و ابراز تأسف از وقوع این حادثه، آمادگی کامل اتحادیه اروپا برای کمک به حادثه‌دیدگان زلزله را اعلام کرد.
 
«فرانک والتر اشتاین مایر» نیز طی پیامی که در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» منتشر کرد، نوشت: «از طرف مردم آلمان تسلیت قلبی خودم را به خانواده قربانیان این فاجعه تقدیم می‌کنم و بهبودی سریع مصدومان این حادثه را آرزو دارم.»
 
«بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس نیز با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود، ضمن عرض تسلیت به ملت‌های ایران و عراق برای حادثه زلزله، بر آمادگی انگلیس برای مشارکت در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان تأکید کرد.

انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها