مجتهدزاده مطرح کرد؛

تلاش دشمن برای گرفتن هویت از جوانان/ باید امید را در جوانان زنده کرد

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان اینکه تمام تلاش دشمن در جنگ نرم این است که هویت را از جوانان ما بگیرد، گفت: با بیان افتخارات دوران دفاع مقدس باید امید را در جوانان زنده کرد.
کد خبر: ۳۵۱۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸ - 24June 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، نشست شورای راهبردی زنان و دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز با حضور «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس کشور، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد، رئیس جامعه بسیج زنان و جمعی از بانوان فرهیخته این استان برگزار شد.

«مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در این نشست اظهار داشت: زنان استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس نقش شاخص و پیش برنده‌ای در پشتیبانی از صحنه‌های دفاع مقدس و اعزام رزمندگان این استان به جبهه داشتند.

وی افزود: باید حماسه‌هایی که در دوران دفاع مقدس خلق شده بود را بازآفرینی و بازسازی کنیم و در اختیار نسل جوان قرار دهیم تا بدانند چه گذشته پرافتخاری داشتند و بتوانند یک آینده پرافتخار را برای خود رقم بزنند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس با وحدت ملت و تبعیت از رهبری امام خمینی (ره) نه تنها ذره‌ای از ارزش‌ها عدول نکردیم بلکه یک ذره از خاک کشور را هم از دست ندادیم، گفت: باید ابعاد مختلف جنگ برای نسل جوان تحلیل شود.

مجتهدزاده بیان کرد: هر آن چه که می‌تواند یک انسان را به کمال برساند در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که از آن جمله می‌توان به سبک زندگی ایرانی-اسلامی، فضای گفتمان و ایثار، اصلاح الگوی مصرف، اقتصاد مقاوتی و ازدواج‌های آسان و پایدار اشاره کرد.

وی تأکید کرد: تمام تلاش دشمن که در جنگ سخت نتوانست بر ما پیروز شود در شرایط حاضر این است که در جنگ نرم هویت را از جوان ما بگیرد و یأس و ناامیدی ایجاد کند و در این شرایط ما باید برای جوانان‌مان هویت اجتماعی ایجاد کرده و داشته‌هایمان را برای آنها تبیین کنیم.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ما تنها با صدام و رژیم بعث نجنگدیدیم بلکه در یک اعتراف نانوشته با همه دنیای استکبار جنگیدیم، گفت: در آن دوران ما با دست خالی پیروز شدیم و فرماندهان ما جوانانی بودند که هیچ تجربه جنگی نداشتند اما توانستند پیروز باشند.

مجتهدزاده با اشاره به اینکه امروز دشمنان ما و تحلیل‌گران غربی از تکنولوژی ایران متحیر هستند، ابراز کرد: با بیان افتخارات دوران دفاع مقدس باید امید را در درون جوانان زنده کرد.

وی با بیان اینکه خانواده‌های معظم شهدا سرمایه‌های اجتماعی ما هستند، خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس یک مدل موفق به دور از نگرش‌های سیاسی بود که به ما وفاق و همدلی را یاد داد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس همه ملت با همه گویش‌ها، ادیان و قومیت‌ها وارد میدان شدند و همه از کشور دفاع کردند که این مدل جای تقدیر دارد و باید نشر پیدا کند.

مجتهدزاده با بیان اینکه دشمن در جنگ نرم ذهن‌ها را آشفته کرده و یأس و ناامیدی ایجاد می‌کند، تأکید کرد: جوانان ما باید هویت خود را بشناسد و بدانند ما چه قدرتی داشتیم و خواهیم داشت و باید بدانند چه طراحی و برنامه برای آینده نظام داریم و طبیعی است که در این راه باید سختی‌ها را تحمل کرده و تلاش بیشتری کنیم.

وی نشر فرهنگ دفاع مقدس و تکریم خانواده‌های معظم شهدا را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: فرهنگ دفاع مقدس و خاطرات و تاریخ شفاهی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس گنجینه‌هایی هستند که باید از دل افراد استخراج شده و در تاریخ ثبت شوند تا نسل آینده ما به عنوان یک گنج بتواند از آنها استفاده کند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه نیز بر این موضوع تأکید شده و این یک ماموریت را برای همه فرهیختگان ایجاد کرده است، متذکر شد: در استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد همدلی و انسجام بین دستگاه‌های مختلف به‌ویژه در بحث زنان هستیم و این یک ظرفیت بالقوه است که باید از آن استفاده کنیم.

مجتهدزاده ثبت و ضبط خاطرات هشت سال دفاع مقدس و نشر این فرهنگ به سطح جامعه را مهم‌ترین وظیفه سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس عنوان و بیان کرد: برای این کار باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها استفاده کنیم.

وی مادران، همسران، دختران، خواهران و نوه‌های شهدا را سرمایه‌های معنوی کشور دانست و ابراز کرد: تشکیل کارگروه‌های خانواده‌های معظم شهدا باید جدی گرفته شود.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان اینکه امنیت امروز کشور ما مدیون خون شهدا است، گفت: در شرایط حاضر که دشمن با فروپاشی خانواده و مانع ایجاد کردن در مقابل فرزندآوری و فرزندپروری می‌خواهد امنیت کشور ما را مورد تعرض قرار دهد باید تحکیم بنیان خانواده‌ها را در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها