ظریف: دنیا مدیون مقاومت اسلامی لبنان است

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه حزب‌الله امکان شکست رژیم صهیونیستی را به دنیا ثابت کرد، گفت: دنیا مدیون مقاومت لبنان در برابر تروریسم تکفیری و استکبار رژیم صهیونیستی است.
کد خبر: ۳۵۷۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵ - 13August 2019

ظریف: دنیا مدیون مقاومت اسلامی لبنان استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به مناسبت سیزدهمین سالروز پیروزی مقاومت اسلامی لبنان در جنگ 33 روزه برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی در گفت‌وگو با وبگاه خبری «العهد» لبنان این روز را به مردم، رهبری و حزب الله لبنان تبریک گفت.

ظریف در گفت‌وگو با خبرنگار العهد در تهران اظهار داشت: ملت لبنان و مقاومت اسلامی این حقیقت را به جهانیان ثابت کردند که شکست رژیم صهیونیستی ممکن است و این رژیم نمی‌تواند هر وقت بخواهد در منطقه جنگ به راه انداخته و خون ملت‌های منطقه را بریزد.

وزیر خارجه لبنان پیروزی مقاومت در لبنان را پیروزی برای همه منطقه و حقوق بین الملل و مناسبات سالم بین المللی توصیف کرد و گفت: ملت‌های منطقه و دنیا مدیون مقاومت ملت لبنان و مقاومت اسلامی و حزب الله هستند که در برابر استکبار رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند و همچنین به مقابله با تروریسم تکفیری داعش رفتند و علیه این خطر تروریستی تکفیری که بلایی برای دنیا بود مقاومت کردند.

نقوی حسینی: حزب‌الله رژیم صهیونیستی را تحقیر کرد

به همین مناسبت وبگاه خبری العهد گفت‌وگویی هم با «سید حسین نقوی حسینی» سخنگوی کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران انجام داده است.

نقوی حسینی در این گفت‌وگو تاکید کرد: هیچ کس در دنیا انتظارش را نداشت حزب الله که در دهه 1980 از یک گروه کوچک تشکیل شده بود به یک نیروی تأثیرگذار در لبنان، منطقه و محور مقاومت تبدیل شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد: امروز همه در سطح بین المللی و منطقه‌ای اعتراف دارند که حزب الله یک گروه قدرتمند و تاثیرگذار است و در دل ملت‌های منطقه و مسلمانان جای دارد و تحقق اهداف ملت‌های اسلامی و مسئله فلسطین و محور مقاومت را پیگیری می‌کند.

نقوی حسینی با اشاره به نقش تاثیرگذار و مثبت حزب‌الله در تحولات منطقه گفت: حزب‌الله رژیم صهیونیستی را تحقیر کرد و آن را شکست داد، رژیمی که در دهه شصت قرن گذشته ظرف شش روز به پنج کشور اسلامی حمله کرد ؛ اما امروز مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین ظرف 33 روز، 22 روز، 24 ساعت و هشت ساعت رژیم صهیونیستی را متحمل شکست وحشتناکی می‌کند و کاری می‌کند که صهیونیست‌ها دستان خود را برابر قدرت مقاومت بالا بگیرند.

سخنگوی کمیته امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران ضمن تاکید بر نقش سرنوشت ساز حزب الله در لبنان و در محور مقاومت گفت: ما به مقاومت اسلامی، ملت لبنان و ملت‌های منطقه و مسلمانان و همه مستضعفین دنیا سالروز پیروزی مقاومت اسلامی در جنگ 33 روزه را تبریک می‌گوییم.

نقوی حسینی در پایان همچنین از نقش مقاومت اسلامی لبنان در به شکست کشاندن تروریسم صهیونیستی-تکفیری و نقشه های تروریستی که آمریکا به منطقه آورده بود تمجید کرد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار